Rolig dag!
Publicerat den

Idag var jag på Mikael Elias Teoretiska Gymnasium i Sundsvall och kan säga att jag fick blandade känslor av att besöka skolan. Vet dock fortfarande inte vilken skola jag ska välja, vilket man måste ha bestämt innan fredag. Det känns så jobbigt att behöva välja något såhär tidigt! Liksom, ingen vill behöva göra ett val vid 15/16 års ålder som kan bli ett val man får leva med. MAn kan visserligen byta arbete som större, men inget kan garantera att du inte måste gå ännu mer år i "skolan" för att lära dig de saker du behöver för den utbildningen (hoppas ni förstår, jag kan beskriva saker väldigt konstigt). Well well... Får se hur det blir.
 
I alla fall, jag var ju på Mikael Elias med tre andra, min kompis och två andra från nån annan skola. Kände inte igen dom men tyckte dom var roliga att vara med! Jag fick som sagt blandade känslor av besöket på gymnasiet. Både positiva och mer negativa, om man nu kan säga så. Jag har väldigt svårt för stökiga klasser, det vill säga de som pratar för mycket så man knappt hör läraren. Jag vill ha det så tyst som möjligt eller åtminstone så man hör vad läraren säger. Idag kan jag säga att vissa klasser blev jag lite irriterade på för hur dom pratade. Speciellt på matten. Även om de snart skulle ha prov och kanske kunde allt finns det säkert någon som inte riktigt är säker hur mn ritar ut den räta linjen och sedan trycker dit olika ekvationer. Man pratar inte när läraren har genomgång, that's it. Vill man sitta och prata, säga 'usch!' till nån bild från snapchat eller bara sitta och störa, varsågod. Där finns dörren!
 
Jag kan ärligt säga att bara sitta på lektionerna och inte göra nånting var rätt chill, men samtidigt gymt tråkigt. Inget att göra. Jag satt typ hela tiden och spelade Pokémon på mobilen (laddade ner det igår och är helt fast). Eller jo, en lektion gjorde vi nånting! Vi skulle egentligen ha haft samhällslektion men fick istället hoppa in till ekonomisklass och ha privat juridik! Tror det var de i alla fall. I vilket fall fick vi först veta vad grymt bra lärare dom hade och sedan göra ett test med vad som är rätt och fel i samhället. Det var både väldigt lätta frågor och lite mer svåra. Som slutresultat fick vi 56% och det tycker jag själv var väldigt bra för några som bara går i nian! Dom frågorna vi hade fått fel på var lite svårare, det sa läraren själv. Så jag är nöjd, woop woop!
 
Som sista lektion hade vi filosofi som också var ganska intressant. Efter skulle klassen egentligen ha svenska, men vi fick slippa den (yes!) och istället åka hem. Bussresan tog cirka 40 minuter, kul. Fast nä. Skulle ju egentligen ha slutat kvart i två om jag varit på min skola, blä! Kortaste dagen på veckan också med god mat...
 
Vet inte om jag kan skriva mer. Om jag skulle skriva mer detaljerat skulle det bli alldeles för långt, så jag spar et det tråkiga! Ska nu fortsätta skriva på en läxa till skoltidningen och en svenska uppgift. Sen ska jag nog göra varm choklad och mysa upp i soffan och titta på tv för att fira en rolig dag. Ska nog också gå och lägga min tidigt ikväll och läsa lite ur min bok, la mig ganska sent igår. Hihi, super cozy mozy!
 
#483






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?