Tre enkla hemmaövningar
Publicerat den

I can do this!
 
Jag skrev i första inlägget att jag är en kanotist som paddlat i 4 år (5 i år då) och jag måste ju träna för att bli bättre. Är för tillfället inte bland topp 5, är dock ganska nära, men jag känner att det här året är mitt år och jag tänker banne mig ta mig upp dit! Det kanske finns dem som inte riktigt vet hur krävande det är att vara en kanotist. Man måste träna i stort sätt varje dag om man vill komma nån vart, speciellt på sommaren! Så mina lov brukar gå till träning, träning och åter igen träääning... Det börjar bli ganska uttjatat att vara på gymmet måste jag säga, haha!
Anyway... Jag tänkte ge några tips på enkla hemmaövningar som man kan göra, istället för att köpa ett gymkort som man kanske bara använder en gång. Eller fler. Vad vet jag?
Först och främst krävs det att ha rätt inställning! Man måste verkligen vilja träna för att få något resultat. Träningen ger inte resultat första gången man gör övningen, det tar några gånger innan det blir synligt.
 
Några vanliga magövningar;
Plankan är en lätt övning som alla kan (och som finns att göra på olika sätt). Här är en bild på hur det kan se ut när man gör plankan. Med den övningen tränar du rumpan, benen och men mest magen. När du gör övningen tar du tid och ser hur länge du orkar göra den (upprepningen bestämmer du också själv beroende hur mycket du orkar). Med tiden kan du öka på tiden för att få mer träning.
 
 
* Situps är också en väldigt enkel övning som man kan göra på flera olika sätt. Exakt som på plankan man göra ett visst antal situps per dag och utöka det för varje dag (om man vill). På bilden under visar killarna (som föresten ser bra ut) en väldigt brutal version av situps, men då krävs det två personer för att utföra den. Lovar att den är väldigt jobbig för den som inte är tränad! Dock tar den väldigt bra för båda personerna (så ingen vila för någon, haha).
 
Weird and bizarre photos : theCHIVE
 
* Squats (eller benböj om man vill kalla det) är också en väldigt, väldigt, väääldigt jobbiga att göra, speciellt när man gör många av dem. Här nere visar dem två olika versioner man kan göra, beroende på vilken man tycker är bäst för sig själv (börja helst den första bilden om du är otränad). Det tar som mest i ben och rumpa.
 

 
Nu har jag gett tre enkla träningstips med bilder som man kan testa hemma, både själv och med andra. Man kan utveckla alla övningar med tillbehör om man vill (och/eller har utrustning). De här övningarna kan man även göra i gymmet om man vill.
 
Fler inlägg kommer komma upp senare idag. Stay tuned!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?